Blog

Telesprzedaż - pomóż swoim ludziom!

Telesprzedaż .

Dzień z telefonem – czy to musi być „czarny dzień” dla  Handlowca?

    Po kilkunastu rozmowach z Dyrektorami Sprzedaży z rynku FMCG, układa mi się taki  obraz sytuacji:

     Handlowcy dostali zadanie dzwonić do klientów, więc – dzwonią, próbując po pierwsze dodzwonić się do klientów, by później sprzedać TO, co im firma przygotowała. Ich szefowie, codziennie robią telekonferencje z dwoma pytaniami - Dzwoniłeś? Sprzedałeś? – Szefów i Handlowców z góry przepraszam za uproszczenie sytuacji – chodzi mi o pokazanie mechanizmu, a nie krytykę, bo znam Was i wierzę, że wykonujecie swoją robotę najlepiej jak potraficie w tej nowej sytuacji. Po kliku dniach, wszyscy są już sfrustrowani i mają serdecznie dość rozmów telefonicznych. A presja się nie zmniejsza… A Detaliści bronią się jak mogą przed większością kontaktów telefonicznych z PH. Dlaczego ?  Bo zdaniem Detalu niczego nie wnoszą . Skąd wiem? Bo zapytałem…

   A może, zamiast hasła ‘Wszystkie ręce do telefonów’ podejść do nowej rzeczywistości procesowo i zacząć  np. od pytań dot. Klienta; W jakiej sytuacji się znalazł i codziennie pracuje? O czym chce lub nie chce rozmawiać? W jaki sposób chce prowadzić rozmowę? Co dzięki tej rozmowie chce osiągnąć lub uniknąć? Może z tego wyniknąć, całkiem inny model rozmowy niż standardowy  PSF, lub intuicyjny- emocjonalny , zazwyczaj zakończony innym efektem niż ten wymarzony? Celowo piszę wymarzony, a nie zamierzony.. O takim właśnie, innym modelu rozmowy chętnie z Wami porozmawiam… Ludzie potrzebują pomocy , bo tak jak mało kto dzisiaj potrafi cerować skarpety, tak mało kto potrafi prowadzić proces sprzedaży przez telefon.

  Taki proces już istnieje i to pewnie wiele. Ale jak wiele zakłada zaangażowanie: PH- ASM -Detalista?  Jesteśmy  do Waszej dyspozycji.

e-mail: tomasz.groszczyk@catmangroup.pl

e-mail: piotr.ignaczak@catmangroup.pl

tel: 605699272

linkedin: https://www.linkedin.com/in/tomasz-groszczyk/